🦁⚽ π—˜π—ž 2021 π—”π—–π—§π—œπ—˜π—ͺπ—˜π—žπ—˜π—‘: π—§π—’π—£π—£π—˜π—₯𝗦, π—Ÿπ—¨π—«π—˜ 𝗛𝗒𝗒𝗙𝗗𝗕𝗒π—₯π——π—˜π—‘ & π——π—˜π—žπ—•π—˜π——π—¦π—˜π—§π—¦ π—šπ—₯π—”π—§π—œπ—¦! 🦁⚽ Bekijk EK ACTIES

Hoe komt het dat u (soms) slecht slaapt?

Hoe komt het dat u (soms) slecht slaapt?

Het is enorm belangrijk om goed voor uzelf te zorgen en dat begint met goed en lekker slapen. Dat is helaas vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Want soms zijn er nachten dat u slaapt zodra u lekker in bed ligt en zijn er nachten waarbij u maar niet in slaap kunt vallen.

U blijft maar draaien, piekeren, er schiet van alles door uw hoofd. En slaapt u dan eindelijk, dan word u weer wakker en begint het proces opnieuw. Dit is echt super velend en natuurlijk enorm vermoeiend. Maar u kunt dit pas oplossen zodra u weet waar het door komt. Daarom hebben wij een aantal mogelijke oorzaken voor u op een rijtje gezet.

U heeft (te veel) last van stress

De huidige situatie waarin iedereen geraakt wordt door Corona zowel fysiek als mentaal levert bij veel mensen veel stress op. Blijven we gezond? Hoe moet dat nou met werk of met uw bedrijf? En de kinderen? Dit is voor veel mensen heel erg heftig en dat is natuurlijk ontzettend begrijpelijk. Hier heeft u niet alleen overdag last van, maar ook ’s nachts. Want deze stress houdt u letterlijk wakker.

Alsof dit niet al erg genoeg is, is het ook nog eens een hele vervelende cirkel waarin u terecht kan komen. Stress verslechtert de slaap en slecht slapen verergert stress. De enige manier om hieruit te komen is door een nacht goed door te ont-stressen. Dit kunt u doen door voor het slapen gaan ontspanningsoefeningen te doen zodat u uw hoofd kunt leegmaken en eraan toegeven.

Wat ook goed kan helpen, en natuurlijk enorm gezond is, is door te sporten en te bewegen uw hoofd lekker leeg te maken. Het liefste niet te laat in de avond, dus het liefste overdag. Dan is de adrenaline uit uw lichaam op het moment dat u in uw bed stapt.

Houd uw dagritme in de gaten

Wanneer u op een vast moment op de dag opstaat, werkt, eet, beweegt en weer gaat slapen, zorgt u voor een prettig ritme waar uw lichaam aan kan wennen. Dus gaat u dagelijks op dezelfde tijd naar bed dan zult u merken dat u rond dit tijdstip vanzelf slaperig wordt.

Maar als het leven verandert, kan het lastiger worden om dit ritme in stand te houden. Er is een grote kans dat u nu thuis moet werken? Dan verandert uw ritme automatisch en ook de impact van bijvoorbeeld kinderen die thuis zijn en geholpen moeten worden met schoolwerk.

Misschien staat u nu wat later op of eet u op een ander moment. Ook is de kans groot dat u minder beweegt. En heeft u een vitaal beroep? Dan werkt u misschien veel overuren en komt u niet aan voldoende rust toe. Het heeft tijd nodig om een nieuw ritme te creΓ«ren en hieraan te wennen, dus wees niet te streng voor uzelf!

Alcohol en slapen

Een drankje voor het slapengaan kan u helpen otnspannen en zorgt dat u misschien makkelijker in slaap valt. Helaas is het ook  wetenschappelijk bewezen dat alcohol ervoor zorgt dat u sneller in slaap valt, maar minder diep slaapt en eerder wakker wordt. Om dit te voorkomen, drinkt u uw laatste glas alcohol het liefst uiterlijk negentig minuten voor het slapengaan. 

Roken en slapen

Veel mensen die roken hebben een vast ritme wanneer ze roken zoals bijvoorbeeld bij het opstaan, voor het slapen gaan en na het eten. Helaas is slapen en roken geen goede combinatie. Een sigaret zorgt namelijk voor hetzelfde effect als cafeΓ―ne. Dus wilt u beter slapen sla die laatste dan maar liever over.

Kijk goed uit met wat u eet en drinkt voor het slapen gaan

Gedurende de avond krijgt u meestal wel zijn in iets lekkers. Dan pakken we meestal iets als chocolade, chips, kaas of worst. Omdat deze snacks veel suikers en vetten bevatten kunt u hierdoor minder goed slapen. Wilt u toch iets eten wat ook meteen het slapen stimuleert kiest u dan voor kersen of kiwi’s. Drink het laatste uur ook niet teveel, zodat u als u dan in slaap bent gevallen, u niet weer wakker wordt omdat u naar het toilet moet. Simpel maar heel effectief.

U ligt niet goed

Rugpijn, nekpijn of β€œgewoon niet lekker liggen”. Een verkeerde lighouding is een veelvoorkomende oorzaak van slapeloze nachten. Dit kan komen door uw bed, matras of hoofdkussen. Passen die niet bij uw lichaam of slaaphouding, dan kunt u hier veel last van krijgen.

Daarom is het belangrijk om goed te kijken wat jouw lichaam nodig heeft. Een prachtige boxspring met op uw lichaam afgestemd matras en bijpassende topper zorgen ervoor dat u een stuk beter kunt slapen. De combinatie van de verende bedbodem, het matras met pocketvering en daarop een voor iedereen persoonlijk aan te passen topper, geeft veel ondersteuning en een gelijkmatige verdeling van het lichaamsgewicht bij het slapen. Het voelt heerlijk zacht en zorgt juist daarom voor veel comfort. Zo ontstaat de ideale combinatie van een luxe uitstraling en het ultieme slaapcomfort. 

Natuurlijk kunnen er nog veel meer redenen zijn waarom u slecht slaapt. Als dit ernstige vormen begint aan te nemen en uw functioneren achteruit gaat zoekt u dan hulp bij een professional.

{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}